Egyoldalas Marketing Terv

Egyoldalas Marketing Terv
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Eredeti cikk:

Egyoldalas Marketing Terv

Írta:
Olvasási idő:
Eredeti megjelenés ideje: 
Forrás: 

Mi a Marketing Terv?

Marketing Terv egy vállalkozási alapdokumentum – kéne hogy legyen, azonban a vállalkozások 95%-a elfelejti elkészíteni. Fontossága abban áll, hogy a Marketing Terv gyűjti egybe az üzleti működés legfőbb pontjait, azt, amiért és ahogyan a vállalkozás végül is működik. Míg a pénzügyi terv és a jogi keretek lényegében támogatnak (onnan tudjuk meg, hogy a vállalkozás mennyire lesz nyereséges illetve milyen jogi formában működik), az alapot a Marketing Terv adja: mit akarunk eladni, kinek, hol, milyen áron, hogyan fogjuk észrevétetni magunkat. Ezen pontok tisztázása és összefoglalása adja lényegében a Marketing Tervet.

Marketing Terv tehát lényegében a Marketing Stratégia részletes összefoglaló dokumentuma. A Marketing Stratégia egy olyan valami, aminek a gyakorlatban a legkisebb mikrovállalkozásnál is léteznie kéne, mert a Marketing Stratégia adja a gondolatmenetet és egyben irányt ad a napi tevékenységhez. A Marketing Stratégia nem a nagyok kiváltsága, sőt! A statisztikák szerint a kisvállalkozások 75%-a a Marketing Stratégia hiánya miatt bukik meg.

Vállalkozásod sikerének létfontosságú eleme egy jól kivitelezett piackutatás és egy jól összeállított marketing.

Az Egyoldalas Marketing Terv elkészítésével időt és erőforrásokat optimalizálva tudod meghatározni  a vállalkozásod számára a megfelelő irányt.

A teljes Marketing Terv kidolgozása is szükséges, de addig is kezd ezzel az Egyoldalas Marketing Terv elkészítésével.

Az Egyoldalas Marketing Terv erősségei, előnyei: 

  • Időt megtakarítva, gyorsan elkészíthető.
  • Elkészítésével cégtulajdonosként megkapod a vállalkozásod:
    • marketing To-Do listáját,
    • általános “pillanatképet” marketing helyzetéről.
  • Kiváló alap egy későbbi, részletes, átfogó marketing tervhez.

Egyoldalas Marketing Terv részei

  1. Célpiac 
  2. Piaci Trendek
  3. Cél(ok)
  4. Stratégiák
  5. Éves Marketing Költségvetés
  6. Marketing Mix 
  7. Versenytársak – TOP3
  8. Erősségek / Gyengeségek
  9. Havi Stratégia

1. Célpiac

A piac azon része, amelyet szeretnél elérni a marketinggel.  Megmutatja, hogy hol és kinek akarod eladni a terméked/szolgáltatásod. Ehhez amennyire csak tudod meg kell ismerned a potenciális ügyfeleidet, vevőidet: Demográfiai adatok: korcsoport, nem, etnikum, lokáció.

2. Piaci Trendek

Célja, hogy a jelenből kiindulva megtaláld azokat a lehetséges jövőbeli, fejlődési irányokat, amelyek segítenek a vállalkozásod: 

– üzleti stratégiájának megalkotásában,
– termékének/szolgáltatásának fejlesztésében,
– piaci alkalmazkodásában,
– eredményességének növelésében. 

Kutasd fel és vizsgáld meg a működési területeden már meglévő, a későbbiekben erősődő vagy gyengülő jelenségeket, amelyek hatást gyakorolnak a piacodra. 

3. Célok

Határozz meg olyan egyedi és mérhető célt vagy célokat, amelyeket a marketing tevékenységeddel el akarsz érni.

4. Stratégiák

A stratégia egy általánosan meghatározott “útvonal”. Megmutatja, hogy hogyan fogod elérni a céljaidat. 

5. Éves Marketing Költségvetés

Becsüld meg a várható éves marketing költségvetésed. Iránymutatásul szolgál majd a marketing stratégiád kiválasztásánál.

6. Marketing Mix - 4P

Ez a 4P elemekre bontását jelenti.

Mi az a 4P ? 

       1. Termék (Product)
       2. Ár (Price)
       3. Elosztás (Place)
       4. Promoció (Promotion)

Marketing Mix – Termék

         A vállalkozásod termékét, szolgáltatását, terméked, szolgáltatásod fejlesztését jelenti.

         Két fő területről beszélhetünk:

                  1. Terméktervezés, fejlesztés (pozíciónálás, bevezetés, kivonás)

                           Határozd meg a terméked, szolgáltatásod:

                                  – a piaci elvárásait
                                  – életciklusát
                                  – típusát 
                                  – egyediségét

                  2. Termékmarketing

                          Hova pozícionálod a terméked, szolgáltatásod? (kinek és hol értékesíted?)
                          Mi a  terméked, szolgáltatásod üzenete? (elérhető, használható, ritka, olcsó – exklúzív?)
                          Hogyan reklámozodd, promotálod a terméked, szolgáltatásod? (ügyfeleknek, vásárlóknak,                            partnereknek stb.)

Marketing Mix – Ár

         Az Ár az az eszközöd, amely profitot termel és nem költséget. Határozz meg olyan árat a termékednek, szolgáltatásodnak, amely ügyfeleidnek megfizethetőversenyképes, profitot termel.

Marketing Mix – Elosztás

Olyan eszközöd, amellyel a termékedet, szolgáltatásodat eljuttatod a megfelelő helyre, a megfelelő időben, a megfelelő mennyiségben, és kínálatban.

Marketing Mix – Promoció

Az vállalkozásod maximális megtérüléséhez szükséges, hogy  a terméked, szolgáltatásod egyedi, értékes, megfizethető, elérhetőlegyen és az ügyfelek figyelmébe, tudatába kerüljön.

A promoció segítségével megismertetheted az ügyfeleiddel a terméked, szolgáltatásod és felébresztheted az igényt, vágyat a terméked, szolgáltatásod iránt.

7. Versenytársak - Top3

Terméked, szolgáltatásod megfelelő (piac-és versenyképesen) pozícionálásához válaszd ki a versenytársaid közül a 3 legjobbat:

Szempont: 

– a top 3-ba  nem feltétlen a legismertebb versenytársad kerül. 
– Azokat válaszd ki, amelyek a legtöbb kapcsolódási ponttal rendelkeznek a vállalkozásod, terméked vagy szolgáltatásod tekintetében.

majd elemezd őket, és hasonlítsd össze a saját vállalkozásoddal.

8. Erősségek / Gyengeségek

Erősségek: Sorold fel az összes versenytársakkal szembeni erősséged.
Gyengeségek: Sorold fel az összes versenytársakkal szembeni gyengeséged. 

Azt felejtsd el, hogy “Nincs semmilyen gyengeségem.” vagy “Én mindenkinél jobb vagyok” stb. Versenyhelyzetben minden vállalkozónak vannak gyenge pontjai. Csak akkor tudod leggyőzni őket, amikor szembe nézel velük, és elfogadod őket.

9. Havi Stratégia

Határozz meg havonat egy olyan stratégiát, amely belefér a költségvetésedbe. Az Egyoldalas Marketing Terv segítségével havi bontásban biztosíthatod a folyamatos marketing tevékenyéségedet.

Egyoldalas Marketing Terv – Sablon

EgyoldalasMarketingTervSablon

Tanulj a pénzről, a pénz kezeléséről a Tudásbázisban található videók segítségével.

Értékeld ezt a blogbejegyzést

Értékeld ezt a blogbejegyzést

A lenti "Rögzít" gombra kattintva kijelentem, hogy elfogadom a Magyar Gazdag Papa Klub Általános Szerződési Feltételeit, a Magyar Gazdag Papa Klub Adatkezelési Szabályzatát és a Magyar Gazdag Papa Klub Süti Szabályzatát is. Továbbá kijelentem hogy a fent megadott emailcím a sajátom vagy rendelkezem felhatalmazással annak tulajdonosától, hogy a nevében eljárhatok, illetve megadhatom emailcímét a Magyar Gazdag Papa Klub rendszerének, a visszajelzés érdekében.
Változtasd meg az életedet egy pénzügyi metamorfózissal!

Változtasd meg az életedet egy pénzügyi metamorfózissal

5 egyszerű lépés az élethosszig tartó tanuláshoz

5 egyszerű lépés az élethosszig tartó tanuláshoz

Les Brown 7 legfontosabb szabálya a Sikerhez vezető úton

Les Brown 7 legfontosabb szabálya a Sikerhez vezető úton

Hogy maradjunk optimisták, miközben szembenézünk a kihívásainkkal?

Hogy maradjunk optimisták, miközben szembenézünk a kihívásainkkal?

Nők és befektetések: A félelem előnyei és hátrányai

Nők és befektetések: A félelem előnyei és hátrányai

Számításba vetted a nyersanyagokat?

Hogyan profitálj az inflációból?

A nehéz időket a szívedben és a lelkedben érzed

Les Brown: A nehéz időket a szívedben és a lelkedben érzed

A valódi hatalom azzal kezdődik, hogy tükörbe nézel

A valódi hatalom azzal kezdődik, hogy tükörbe nézel

Vagyon titkok: A tettek többet mondanak minden szónál

Vagyon titkok: A tettek többet mondanak minden szónál

Les Brown: Állhatatosság

Les Brown: Állhatatosság

Sürgős piaci frissítés: Olajár Zuhanás

Sürgős piaci frissítés: Olajár Zuhanás

Az intelligencia hét típusa (És közülük az, ami segíthet neked abban, hogy gazdag légy)

Az intelligencia hét típusa (És közülük az, ami segíthet neked abban, hogy gazdag légy)

A pénzkezeléshez szükséges első lépés a személyes pénzügyi kimutatás

A pénzkezeléshez szükséges első lépés a személyes pénzügyi kimutatás

Hogyan tűzd ki céljaidat és érd el őket

Hogyan tűzd ki céljaidat és érd el őket?!

Mi jár egy sikeres nő fejében?

Mi jár egy sikeres nő fejében?

Befektetési terv 2020-ra

Befektetési terv 2020-ra

A sikeres befektetések 3T-je, ezredfordulósoknak

A Sikeres befektetések 3 T-je ezredfordulósoknak

2021-es újévi fogadalmak vagy célok a pénzügyi függetlenségért?

2021-es újévi fogadalmak vagy célok a pénzügyi függetlenségért?

Rich Dad Alapok: Befektetés aranyba és ezüstbe

Rich Dad Alapok: Befektetés aranyba és ezüstbe

Miért az arany, miért most?

Miért az arany? Miért most?

Négy lecke a pénzről

Négy lecke a pénzről egy profi pénzügyi tervezőtől

A siker főiskolájának mítosza

A siker főiskolájának mítosza

Védd az egészséged és a vagyonod

Védd az egészséged és a vagyonod

12 legfontosabb képesség, melyekre bárcsak megtanítottak volna az iskolában!

12 legfontosabb képesség, melyekre bárcsak megtanítottak volna az iskolában!

Ez az a hiedelem ami visszatart?

Ez az a hiedelem ami visszatart?

VOIZ Hangoskönyvtár

A pénz új szabályai #2: Tanuld meg használni a hitelt

A pénz új szabályai #2: Tanuld meg használni a hitelt

A pénz új szabályai #1: A tudás pénz

A pénz új szabályai #1: A tudás pénz

Először valuta háború, most kereskedelmi háború, aztán a lövések háborúja

Először valuta háború, most kereskedelmi háború, aztán a lövések háborúja

Scroll to Top