Hogy maradjunk optimisták, miközben szembenézünk a kihívásainkkal?

Hogy maradjunk optimisták, miközben szembenézünk a kihívásainkkal?
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Hogy maradjunk optimisták, miközben szembenézünk a kihívásainkkal?

Írta: Brian Tracy
Olvasási idő: 4 perc
Eredeti megjelenés ideje: 2020
Forrás: www.briantracy.com

Mindannyian újra és újra kihívásokkal nézünk szembe, de hogy milyen gyorsan tudjuk legyőzni őket, az határozza meg, hogyan reagálunk rájuk. 

Általában kétféle nézőpontot képviselünk, amikor kihívásokkal nézünk szembe: optimisták vagy pesszimisták vagyunk.

Bár mindenkinél természetéből adódik, hogy az egyik vagy másik nézőpontot képviseli inkább, ha optimista tudsz maradni a kihívások felmerülésekor, az hatással lesz általános sikereidre és az életszemléletedre.

Hogy hat az Optimizmus a Boldogságra?

Bár a legtöbb ember általában a fizikai, testi egészségére és a megjelenésére koncentrál, a mentális, lelki egészség ugyanolyan fontos, ha nem fontosabb összetevője az egészséges életnek. Ennek az az oka, hogy a mentális, lelki egészséged befolyásol szinte minden módot, ahogy a dolgokhoz állsz az életben.

A „lelki jóléted” igazi mércéje, hogy mennyire vagy optimista magaddal és az életeddel szemben.

Ahhoz, hogy a lelki egészséged a helyére kerüljön, meg kell tanulnod, hogyan tudod egy bizonyos módon irányítani a gondolkodásodat, hogy sose érezd magad vagy a helyzetedet rettenetesnek vagy kilátástalannak, bármi történjék is.

Tehát íme néhány tipp, hogy maradj pozitív, hogy küzdd le a kihívásokat és, hogy vonzd be az életedbe a sikert. Mutatok 5 módszert arra, hogy maradj Optimista, amikor szembenézel a kihívásokkal:

1. Irányítsd a reakcióidat és a válaszaidat!

Van néhány alapvető különbség aközött, ahogy az optimisták és a pesszimisták reagálnak. Az első különbség az, hogy az optimista a kudarcot átmeneti időszaknak, míg a pesszimista tartósnak tekinti.

Az optimista úgy látja, hogy valami szerencsétlenül alakult, például egy megrendelés, amely nem teljesült, vagy egy sikertelen telefonos értékesítés. Szerinte ezek mind csak egyszeri, ritka alkalmak, amelyek időszakosak, és igazából nincs valós hatásuk a jövőre nézve. A pesszimista viszont ezzel ellentétben, a negatív eseményeket veszi észre elsősorban és az élete, a sorsa részeként tekint rájuk.

Tehát, amikor ilyen helyzetbe kerülsz, szánj egy percet arra, hogy valóban átgondold mi történik, mielőtt reagálnál a kihívásra. Képzeld el a következő lépésedet, amit a fejlődésed érdekében teszel, és ne a kudarcokkal foglalkozz, amelyek felett úgysincs hatalmad.

Ne hagyd, hogy egy negatív esemény befolyásolja az életed más területeit vagy a hozzáállásodat a kihívásokhoz, amelyekkel szembe kell nézned.

2. Zárd ki a negatív dolgokat!

Egy másik különbség optimista és pesszimista között, hogy az optimista a nehézségekre független, egyéni dologként tekint, míg a pesszimista általános érvényűnek tartja őket.

Ez azt jelenti, hogy amikor az optimista számára rosszul alakulnak a dolgok, akkor a negatívumot külön kezeli, szinte teljesen függetleníti a többi dologtól, amely éppen az életében zajlik.

A pesszimista magára veszi, és gondolatban felírja az életében zajló egyéb dolgok feketelistájára. Leginkább negatív szemléletű, mindent sötéten lát, és hajlamos kiterjeszteni az adott dologgal kapcsolatban érzett stresszt élete más, egymással össze nem függő területeire.

Tehát, hogy pozitív tudj maradni, minden alkalommal emlékeztesd magad arra, hogy pusztán azért, mert egy területen kudarc ért – legyen az akár egy munkahelyi projekt, amelyet nem sikerült teljesítened, vagy mérföldkövek, amikhez nem értél el, – nem jelenti azt, hogy ez minden céloddal így lesz. Lehet, hogy egyszerűen csak változtatnod kell a terveiden.

A kudarcok elsőre nagynak tűnhetnek, de valójában, a legtöbb kudarcon könnyen túl tudsz jutni, csak a megfelelő nézőpontból kell szemlélned. Azzal, hogy kizárod a történteket, lehetőséged lesz arra, hogy lépésenként engedd el a kudarcot, aztán nyugodtan tovább tudj lépni.

3. Gondolj úgy a kudarcokra, mint mulandó dolgokra!

Például, ha valami, amire számítottál, nem valósult meg, és azt magadban úgy könyveled el, hogy ez rosszul jött ki, ez egy szerencsétlen helyzet volt. Ha ez egy olyan dolog, ami az életedben vagy az üzletben történt, akkor úgy reagálsz rá, mint egy optimista.

A pesszimista viszont, a csalódásokat áthatónak tekinti. Vagyis számára az élet minden területére kiható problémát vagy hiányosságot jelentenek.

Ha ebben a helyzetben találod magad, akkor mindenképp szánj rá egy percet, hogy emlékeztesd magad arra, hogy mindig képesek vagyunk a változtatásra, és semmi sincs kőbe vésve. A félig teli pohár életszemlélete, arra sarkallja az optimistát, hogy elhiggye, hogy valami jobb következik, amiért érdemes küzdeni.

A pesszimista feladja, és hagyja, hogy minden egyes kudarc befolyásolhassa élete többi területét is. Ez egy negatív hullámot vonhat maga után az életében, miközben az optimista minden helyzetben motivált tud maradni.

4. Ne vedd magadra a kudarcokat!

Időnként rendkívül nehéz meglátni a kudarc pozitív oldalát. Az optimisták a negatívumokat önmaguktól független dologként értelmezik, míg a pesszimisták magukra veszik. Ha rosszul alakulnak a dolgok, az optimista hajlamos lesz úgy látni, hogy a kudarc olyan külső tényezőkből származik, amelyek felett kevés hatalma van.

Egy optimista igyekszik nem magára venni az adott helyzetet. Bár a kudarccal senki sem könnyen birkózik meg, de az optimista mégis inkább lehetőséget lát benne a tanulásra.

Ha például az optimista elé bevág valaki az úton, ahelyett, hogy dühös vagy ideges lenne, egyszerűen csak legyint egyet, hisz nem történt semmi fontos és valami ilyesmit mond magában: “Ó, nos, azt hiszem, ennek az embernek ma elég rossz napja van.”

Az optimista nem gondolja úgy, hogy azért vágtak be elé, mert az illetőnek rossz szándékai voltak vele szemben. A pesszimista viszont hajlamos mindent magára venni. Ha a pesszimista elé bevágnak a forgalomban, akkor ő ezt úgy reagálja le, mintha a másik sofőr direkt azért csinálta volna, hogy felidegesítse és lelassítsa őt.

Ha az összképet nézed és kívülről tekintesz a helyzetre, az segíteni fog abban, hogy nyugodtan cselekedj és bármilyen helyzetet átvészelj, ahogy az optimista tette ebben a példában. Valójában még tovább is mehetsz, hisz akár minden negatív helyzetet pozitívvá is változtathatsz. Azzal, hogy hagytad, hogy az illető bevághasson eléd, lehet, hogy még segítettél is neki, hogy időben érkezzen a munkahelyére vagy ne késsen valahonnan.

Ne feledd, hogy az elkerülhetetlen kudarcok, amelyekkel szembe kell nézned, ideiglenesek, egyediek és tőled független, külső események. Tekintsd a negatív helyzetet önálló eseményként, amely nem kapcsolódik más területhez az életedben, és amelyet nagyrészt külső tényezők okoznak, melyeket kevésbé tudsz befolyásolni.

Semmiképp se tekints úgy a kudarcra, hogy az bármilyen módon is állandó, illetve átható dolog, vagy olyasmi, amely személyes alkalmatlanságra vagy cselekvőképtelenségre utal. Dönts úgy, hogy egy optimista módjára fogsz gondolkozni, bármi történjék is. Lehet, hogy bizonyos dolgokat nem tudsz irányítani, de azt igen, hogy miként reagálsz rájuk. Ezt minél korábban sikerül megtanulnod, annál boldogabb lesz az életed.

5. Maradj nyugodt és objektív

Az az ember, aki valódi optimista, képes mind objektíven, mind érzelemmentesen állni a mindennapi élete elkerülhetetlen viharaihoz. Ez a személy képes arra, hogy továbbra is pozitív és optimista módon beszéljen magáról, függetlenül attól, hogy mi történik az életében.

Ez lehetővé teszi számára, hogy a külső körülmények ellenére is nyugodt maradjon, tiszta fejjel gondolkozzon és teljes mértékben kontroll alatt tartsa az elméjét. Mivel ez az egyén nyugodtabb és tudatosabb, képes sokkal hatékonyabban átlátni az eseményeket.

Tehát, ha egy optimista szembesül kihívással vagy stressz helyzettel, sokkal felkészültebb a legyőzésére. Képes teljes kontroll alatt tartani mindent, proaktívan cselekszik, és nem engedi, hogy a külső erők elhomályosítsák az ítélőképességét.

Ezzel szemben a pesszimistát képesek elragadni az érzelmei, ezért dühössé, idegessé és figyelmetlenné válik. Ez oda vezet, hogy rosszul kezeli a problémákat, irracionálisan gondolkodik, és ezáltal jobban megnehezíti a dolgokat, mint valójában kellene, hisz ahelyett, hogy proaktívan cselekedne, érzelmekkel reagál.

Ha túlterheltnek érzed magad, vagy forr a véred, gyakorold, hogy maradj nyugodt ezekben a helyzetekben. Bár könnyű azt mondani, de a nyugodtság és a pozitív gondolkodás jó irányba változtathatja meg az életedet.

Légy optimistább!

Most, hogy megkaptad az útmutatót az 5 féle módszerről, elkezdheted ezeket az ötleteket beépíteni a mindennapi életedbe.

Ne feledd, hogy a kudarcok átmenetiek, tőlünk függetlenek, és amikor a dolgok rosszra fordulnak, általában különféle külső tényezők okozzák őket. Tudatosítsd magadban: „Ami nem öl meg, az megerősít”, majd térj vissza ahhoz, hogy inkább a céljaidon gondolkozz.

Az Önfejlesztés tervező sablonom segítségével tovább javíthatod a fókuszod a pozitív gondolkodásra és arra sarkallhatod magad, hogy optimista tudj maradni az élet minden területén.  Ezzel a sablonnal meghatározhatod a lehetőségeidet és javíthatod a sikerességedet, miközben megtanulhatsz előre gondolkodni és eredményesebb lehetsz a céljaid értékelésében.

Brian Tracyről

Briant a világ legjobb értékesítési- és személyes sikererekkel foglalkozó tanácsadói között tartják számon. Több mint 60 könyvet írt, és több mint 500 audió- és videó anyagot készített. Különböző tanulási programokat az értékesítésről, a menedzsmentről, az üzleti sikerekről és a személyes fejlődésről, önfejlesztésről, beleértve a világszerte ismert bestsellerét a The Psychology of Achievement – et is, azaz a “Kihívás Pszichológiáját”. Brian célja, hogy segítsen elérni személyes és üzleti céljaidat gyorsabban és könnyebben, mint azt valaha is gondoltad volna. Követheted őt Google+-on, Twitteren, Facebookon, Pinteresten, Linkedinen és Youtubeon is.

Tanulj a pénzről, a pénz kezeléséről a Tudásbázisban található videók segítségével.

Értékeld ezt a blogbejegyzést

Értékeld ezt a blogbejegyzést

A lenti "Rögzít" gombra kattintva kijelentem, hogy elfogadom a Magyar Gazdag Papa Klub Általános Szerződési Feltételeit, a Magyar Gazdag Papa Klub Adatkezelési Szabályzatát és a Magyar Gazdag Papa Klub Süti Szabályzatát is. Továbbá kijelentem hogy a fent megadott emailcím a sajátom vagy rendelkezem felhatalmazással annak tulajdonosától, hogy a nevében eljárhatok, illetve megadhatom emailcímét a Magyar Gazdag Papa Klub rendszerének, a visszajelzés érdekében.
5 egyszerű lépés az élethosszig tartó tanuláshoz

5 egyszerű lépés az élethosszig tartó tanuláshoz

Les Brown 7 legfontosabb szabálya a Sikerhez vezető úton

Les Brown 7 legfontosabb szabálya a Sikerhez vezető úton

Nők és befektetések: A félelem előnyei és hátrányai

Nők és befektetések: A félelem előnyei és hátrányai

Számításba vetted a nyersanyagokat?

Hogyan profitálj az inflációból?

A nehéz időket a szívedben és a lelkedben érzed

Les Brown: A nehéz időket a szívedben és a lelkedben érzed

A valódi hatalom azzal kezdődik, hogy tükörbe nézel

A valódi hatalom azzal kezdődik, hogy tükörbe nézel

Vagyon titkok: A tettek többet mondanak minden szónál

Vagyon titkok: A tettek többet mondanak minden szónál

Les Brown: Állhatatosság

Les Brown: Állhatatosság

Sürgős piaci frissítés: Olajár Zuhanás

Sürgős piaci frissítés: Olajár Zuhanás

Az intelligencia hét típusa (És közülük az, ami segíthet neked abban, hogy gazdag légy)

Az intelligencia hét típusa (És közülük az, ami segíthet neked abban, hogy gazdag légy)

A pénzkezeléshez szükséges első lépés a személyes pénzügyi kimutatás

A pénzkezeléshez szükséges első lépés a személyes pénzügyi kimutatás

Hogyan tűzd ki céljaidat és érd el őket

Hogyan tűzd ki céljaidat és érd el őket?!

Mi jár egy sikeres nő fejében?

Mi jár egy sikeres nő fejében?

Befektetési terv 2020-ra

Befektetési terv 2020-ra

A sikeres befektetések 3T-je, ezredfordulósoknak

A Sikeres befektetések 3 T-je ezredfordulósoknak

2021-es újévi fogadalmak vagy célok a pénzügyi függetlenségért?

2021-es újévi fogadalmak vagy célok a pénzügyi függetlenségért?

Rich Dad Alapok: Befektetés aranyba és ezüstbe

Rich Dad Alapok: Befektetés aranyba és ezüstbe

Miért az arany, miért most?

Miért az arany? Miért most?

Négy lecke a pénzről

Négy lecke a pénzről egy profi pénzügyi tervezőtől

A siker főiskolájának mítosza

A siker főiskolájának mítosza

Védd az egészséged és a vagyonod

Védd az egészséged és a vagyonod

12 legfontosabb képesség, melyekre bárcsak megtanítottak volna az iskolában!

12 legfontosabb képesség, melyekre bárcsak megtanítottak volna az iskolában!

Ez az a hiedelem ami visszatart?

Ez az a hiedelem ami visszatart?

VOIZ Hangoskönyvtár

A pénz új szabályai #2: Tanuld meg használni a hitelt

A pénz új szabályai #2: Tanuld meg használni a hitelt

A pénz új szabályai #1: A tudás pénz

A pénz új szabályai #1: A tudás pénz

Először valuta háború, most kereskedelmi háború, aztán a lövések háborúja

Először valuta háború, most kereskedelmi háború, aztán a lövések háborúja

Gazdagabbá vagy szegényebbé?

Gazdagabbá vagy szegényebbé?

Miért rossz döntés szimplán magára a pénzre fókuszálni?

Miért rossz döntés szimplán magára a pénzre fókuszálni?

Scroll to Top